Kézipoggyász / Carry-On

A Netflix nem csak a középszerű tucatfilmgyártáshoz, de az ehhez tartozó idétlen magyar filmcímekhez is nagyon ért. Az eddig mozifilmeket (és Liam Neeson-akciókat) rendező Jaume Collet-Serra is kipróbálta magát a streamingfilmkészítésben és bármennyire is röhejes filmet sejtet a Kézipoggyász, remek két órás szórakoztatást nyújt.
A sztori nem túl bonyolult, de azért mégiscsak izgalmas annyira, hogy felkeltse az érdeklődést: Karácsony napján egy repülőtéri biztonságiőr kap egy fülhallgatót, amiben közlik vele, hogy vagy átenged egy kézipoggyászt az átvizsgáláson, vagy megölik a terhes barátnőjét.

Persze, ismerjük már ezt a történetet. Egyből két film is beugrik róla: a Holtidő Johnny Deppel és A fülke Colin Farrellel. Ezúttal inkább csak arról van szó, hogy fogták a sztorit és átcsomagolták, de azt viszont kellően szórakoztatóra sikerült.
Taron Egerton még ennyi filmmel a háta mögött is teljesen hihető, amikor egy majdnem átlagos karaktert kell hoznia, viszont ezzel együtt van akkora karizmája, hogy simán el tud vinni a hátán egy akcióthrillert. A másik fénypont pedig Jason Bateman, akit leginkább vígjátékszerepeiről ismerünk (Az ítélet: család, Förtelmes főnökök, Éjszakai játék), de az utóbbi években szépen kacsintgat a komolyabb szerepek felé (pl.: Ozark) és itt is élvezetesen hozza az ellenlábast.

Ahogy az sajnos általában lenni szokott, itt sem vár semmi meglepő dolog a nézőre, teljesen kiszámítható a film, viszont a két főszereplő és a helyszínként szolgáló repülőtér mégis ad neki egyfajta izgalmas löketet és Collet-Serra is jól tudja tartani vagy fokozni a feszültséget.
A lényeg, hogy egy teljesen jó szórakozás a Kézipoggyász és a Netflix számos átlagos tartalmához képest kiemelkedik, sőt a két főszereplő, valamint Egerton kedvelhető karaktere végett még egy 7/10-re is felhúzza a végeredményt. Kellemes karácsonyi kikapcsolódás!
